El sistema funciona de la següent manera:
- En una primera reunió, el client facilita AGG a informació bàsica sobre la seva situació, antecedents, expectatives i objectius.
- Després d’estudiar la situació, AGG proposa al client un pla de treball personalitzat i detallat, amb fites i objectius a cobrir. Els honoraris es vinculen a l’abast de les fites i objectius, podent, en ocasions, estar condicionats a aquest compliment.
- Després de l’acceptació del client, s’inicien els treballs i, a mesura que s’incorpora el valor al client, AGG factura els honoraris pactats. El reporting periòdic al client és clau en aquesta fase.
El model permet al client: (i) prendre una decisió informada, tenint en compte els beneficis i costos dels serveis; (Ii) controlar els costos, de manera que els beneficis obtinguts siguin sempre superiors.
A més, el VPM fomenta la comunicació oberta entre l’advocat / professional i el client. La comunicació és part essencial del servei, i, per tant, les reunions, trucades telefòniques, correus electrònics i consultes NO modifiquen el preu dels serveis.